EVENTIM Inhouse

EVENTS ARE OUR PASSION.
TICKETING IS OUR BUSINESS

EVENTIM.Inhouse is een van Europa’s toonaangevende kaartverkoopsystemen voor theaters, operahuizen, sport evenementen, en concertzalen. Meer dan 600 culturele instellingen en sport organisaties in Europa gebruiken EVENTIM.Inhouse voor de verkoop van tickets bij de kassa en online.

Ontworpen rond een modulaire infrastructuur, kan de flexibiliteit van het systeem worden geconfigureerd om te voldoen aan uw operationele en zakelijke vereisten, met de mogelijkheid om uw werkmethoden te schalen en te stroomlijnen.

webshop

Met INHOUSE krijgt u een veilig, versleuteld ticketsysteem dat toegankelijk is via de webbrowser. De INHOUSE-interface is web gebaseerd, is gecertificeerd voor gebruik op apparaten met WinOS, MacOS, Android en Linux en werkt in alle browsers zonder plug-in, waaronder Internet Explorer, Safari, Google Chrome, Mozilla Firefox en Opera.

Technische webshopbronnen zijn schaalbaar en kunnen worden toegewezen op basis van daadwerkelijk verkeer. Geavanceerde wachtrijen, load balancing en meerdere webservers kunnen worden gebruikt voor piek onsales.

Binnen het INHOUSE-systeem worden webshops gemaakt die de look en feel van de eigen website van de locatie weerspiegelen. Voor de klant zal het eruit zien en aanvoelen alsof ze zich gedurende de hele reis op de website van de locatie bevinden.

De webshops zijn volledig aanpasbaar; kleur, tekst en logo’s kunnen eenvoudig worden bewerkt om het merk op elk moment aan te passen aan het ontwerp en het profiel van uw bedrijf. Als uw ontwerp verandert, kan uw webshop dat ook, snel en efficiënt.

kassa

EVENTIM.Inhouse wordt geleverd met een eigen kassa systeem dat door alle gebruikers eenvoudig te bedienen en te navigeren is, met aanpasbare widgets voor gebruik op maat. Kassamedewerkers kunnen eenvoudig (groeps)tickets boeken en facturen genereren die rechtstreeks vanuit het systeem worden verzonden.

Snel afrekenen voor evenementen met gereserveerde zitplaatsen en evenementen met algemene toegang is beschikbaar. Evenementen met een zitplaatsreservering kunnen in 4 klikken worden afgerond en evenementen met algemene toegang in 5, als u ervoor kiest om deze optie te selecteren.

INHOUSE biedt tevens een wachtlijst waarmee klanten zich kunnen aanmelden voor evenementen die momenteel volledig uitverkocht zijn of per prijscategorie uitverkocht zijn. Dit kan beschikbaar worden gesteld via de kassa en online, wat de omzet en klantloyaliteit zal helpen maximaliseren.

plattegrond

EVENTIM.Inhouse kan voorzien in een breed scala aan mogelijkheden m.b.t. de zaalplattegrond, zoals gereserveerde zitplaatsen, algemene toegang, tijdsloten, zitplaatsen aan tafel of een combinatie. De zaalplattegronden zijn geoptimaliseerd voor aankopen op tablets en smartphones.

 

Klanten kunnen hun eigen stoel kiezen in de plattegrond of het systeem de ‘best beschikbare’ plaatsen voor hen laten kiezen op locatieniveau of prijsniveau. Afbeeldingen van zichtlijnen kunnen ook worden opgenomen in het aankoopproces om de klant inzicht te geven in hun verwachte weergave – waardoor de betrokkenheid en conversieratio’s toenemen, zonder dat Adobe Flash nodig is.

account

Alle klanten die bij u een account aanmaken, hebben een online login waar ze veel zaken zelf kunnen doen, zoals het wijzigen van persoonlijke gegevens en het opnieuw versturen van e-tickets/mobiele tickets naar hun account.

 

Indien aanwezig, kunnen klanten ook abonnementen en lidmaatschappen online verlengen en hun cadeaubonnen bekijken.

kortingen

Het EVENTIM.Inhouse-systeem heeft verschillende kortingsoplossingen die het voor u mogelijk maken om flexibel en creatief om te gaan met uw campagnes.Het EVENTIM.Inhouse-systeem heeft verschillende kortingsoplossingen die het voor u mogelijk maken om flexibel en creatief om te gaan met uw campagnes.

Promotiecodes

Er zijn codes voor eenmalig gebruik of codes voor meervoudig gebruik beschikbaar. Deze kunnen worden toegepast op een enkel evenement of op een reeks evenementen, voor kortingen en aanbiedingen. Codes kunnen indien nodig worden aangemaakt of geïmporteerd vanuit een vooraf bepaalde lijst.

Exclusieve links

Maak verborgen links voor promoties voor verschillende groepen klanten. Zodra de aanbieding verloopt, worden de tickets automatisch weer vrijgegeven voor algemene verkoop.

Uitnodigingen en wachtlijst

Stuur directe uitnodigingen en beheer uw gastenlijst rechtstreeks vanuit het systeem, stel tijdsloten en het aantal beschikbare tickets in met behulp van de live inventaris. Een eenvoudige klantrapportage zorgt voor een volledige gastenlijst.

Loyaliteitsprogramma’s en abonnees

Beloon de loyaliteit van uw meest frequente kopers door een login aan te bieden waar kortingen en exclusieve voorverkoop tickets aangeboden worden. Creëer (meerdere) lidmaatschappen voor uw meest loyale klanten en beloon ze met voordelen zoals:

  • Tickets met korting (alleen beschikbaar via inloggen voor leden)
  • Exclusieve toegang tot tickets die nog niet regulier in verkoop zijn (alleen leden voorverkoop)
  • Gratis drankjes/drankjes met korting (alleen beschikbaar via ledenlogin of via e-mail)
  • Exclusieve merchandise en upsell-mogelijkheden

abonnementen

Het verkopen van abonnementen is een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling van langdurige en winstgevende relaties met klanten.

Met INHOUSE krijgt u een ticketing systeem met veel mogelijkheden voor zowel online abonnementsverkoop als abonnementsverkoop op locatie.

INHOUSE heeft verschillende abonnementsmodellen die een aanzienlijke flexibiliteit bieden. De volgende abonnementstypen zijn beschikbaar:

Vast abonnement

Dit is het traditionele abonnementsmodel, waarbij de abonnee een specifieke stoel koopt voor een bepaald aantal data en evenementen. Evenementen kunnen plaatsvinden op één of meer locaties.

Flex-abonnement

Met het Flex-abonnement krijgt de abonnee kortingsbonnen voor een bepaald aantal data/evenementen, maar geen vaste stoel.

Check-abonnement

Bij het Check-abonnement krijgt de abonnee de mogelijkheid om een bepaald aantal evenementen te selecteren binnen een bepaalde selectie evenementen, met een vaste zitplaats.

kortingsbonnen

Flexibiliteit en gebruiksgemak zijn vaak cruciaal om tevreden, loyale abonneeklanten te verzekeren. INHOUSE heeft verschillende kortingsbonnen die op verschillende manieren kunnen worden gedefinieerd. De coupons kunnen onder meer per evenemententype worden gedefinieerd. Dit betekent dat bijvoorbeeld opera-coupons alleen kunnen worden gebruikt bij opera-evenementen. U kunt ook bepalen hoe de coupons worden ingewisseld in het systeem.

Vervangende coupon

Als een abonnement is besteld waarbij een of meer aangeboden datums zijn verlopen, is het mogelijk om een coupon toe te wijzen die kan worden gebruikt voor een door u bepaald alternatief evenement. Als alternatief kunt u ervoor kiezen om de totale prijs van het abonnement te verlagen met een bedrag dat overeenkomt met de gebeurtenis (sen) die zijn verlopen.

Extra coupons

Deze kunnen naast een abonnement worden gebruikt, bijvoorbeeld om als abonnementsvoordeel toegang te bieden tot een specifiek evenement.

Omruilbon

Als de abonnee niet de mogelijkheid heeft om een evenement bij te wonen dat bij het abonnement is inbegrepen, kunt u ervoor kiezen om een omruilbon aan te bieden die tijdens het seizoen kan worden gebruikt.

Cadeaubonnen kunnen ter plaatse zowel verkocht als ingewisseld worden. De cadeaubonnen kunnen worden gekoppeld aan een specifieke productie of een specifiek evenement of worden gebruikt voor optionele producten. Cadeaubonnen kunnen worden verkocht in vooraf ingestelde coupures of bieden klanten de mogelijkheid om hun eigen bedragen te selecteren.

Digitale cadeaubonnen worden rechtstreeks via e-mail verzonden met een unieke barcode en kunnen worden gebruikt om artikelen volledig of gedeeltelijke te betalen. Als slechts een deel van een cadeaubon wordt ingewisseld, wordt een tegoedbon uitgegeven met het resterende saldo.

en ook nog…

EVENTIM.Inhouse biedt klanten ook de kans om donaties te doen in ruil voor items zoals een speciale plaquette op een stoel in het auditorium, merchandise, certificaten en benoeming in het seizoenenprogramma. Met het systeem kunt u meerdere varianten van schenking aanbieden, in combinatie met afbeelding en tekst om de items te illustreren.EVENTIM.Inhouse biedt klanten ook de kans om donaties te doen in ruil voor items zoals een speciale plaquette op een stoel in het auditorium, merchandise, certificaten en benoeming in het seizoenenprogramma. Met het systeem kunt u meerdere varianten van schenking aanbieden, in combinatie met afbeelding en tekst om de items te illustreren.

 

Met INHOUSE kunt u tevens uw inkomstenstroom vergroten door Pick and Choose-pakketten aan te bieden die, in combinatie, goedkoper zijn dan wanneer ze afzonderlijk worden gekocht. Naast Pick and Choose-pakketten kunt u ook vaste pakketten aanbieden, waarvan de samenstelling vooraf door uzelf is bepaald.

 

  1. • Vergroot de gemiddelde aankoopwaarde
  2. • Creëer meer loyaliteit• Analyseer welke avonden populairder zijn
  3. • Flexibiliteit om op maat gemaakte pakketten voor klanten mogelijk te maken• Combineer populaire evenementen met evenementen die ondersteuning nodig hebben
  4. • Beschikbaar voor meerdere evenementen• Limiet beschikbaar voor het minimale en maximale aantal evenementen

rapporten

EVEVENTIM.Inhouse biedt ongeveer 200 kant-en-klare rapporten in de verschillende modules. Deze kunnen worden gefilterd op verschillende eigenschappen (bijv. locatie, verkoopinterval, organisator) en hun beschikbaarheid kan worden beheerd via gebruikersrechten, wat betekent dat de juiste mensen toegang krijgen tot de juiste rapporten en dat alle rapporten per e-mail naar elke beoogde ontvanger kunnen worden verzonden als Excel- of PDF-bestand, rechtstreeks uit het INHOUSE-systeem.

We erkennen dat het kunnen maken van op maat gemaakte rapporten van vitaal belang is, daarom bieden we IBM Cognos aan. IBM Cognos Analytics is volledig geïntegreerd in het INHOUSE-systeem en maakt individuele rapportontwerpen, uitgebreide filtering (bijv. om afzonderlijk over de locaties te rapporteren) en geplande rapportage via e-mail mogelijk. Afhankelijk van de gebruiksfrequentie kan deze tool beschikbaar zijn voor gebruik door het personeel op de locatie, of ons EVENTIM-team kan voor u op maat gemaakte rapporten maken wanneer u ze nodig heeft. Alle op maat gemaakte rapporten kunnen worden opgeslagen en indien nodig opnieuw worden gebruikt, wat tijd bespaart en de efficiëntie verhoogt.

scannen

Naast de vele mogelijkheden binnen INHOUSE zelf, bestaat de mogelijkheid een koppeling te maken met één van de andere systemen van Eventim voor het verzorgen van de toegangscontrole.

EVENTIM.Access is het toegang controlesysteem van Eventim. Het is een losstaand product dat een link legt tussen Eventim’s eigen systemen (Net, InHouse, TIXX, etc.) en eventuele externe bronnen.

EVENTIM.Access bestaat uit een Admin client en software die geïnstalleerd moeten worden op het apparaat dat gebruikt wordt om tickets te scannen. De Admin client wordt zowel gebruikt voor operationele taken als voor het rapporteren.

Privacy & Cookies

Deze website maakt gebruik van cookies voor analyse doeleinden en om je onze chat aan te kunnen bieden.

Privacy policy | Sluit
Instellingen